Tankpas

  • Hoe werkt een tankpas
    Brandstof afrekenen met een zakelijke tankpas is erg gemakkelijk en gaat vrijwel hetzelfde als het afrekenen met een pinpas. Na het aanbieden van de tankpas en het invoeren van de pincode krijgt u op de betaal terminal de vraag of u een vervangende auto rijdt. U kunt hier kiezen voor 'ja' of 'nee'. Wanneer u kiest voor 'nee' dan wordt u gevraagd de huidige kilometerstand in te voeren. Voor een volledige administratie adviseren wij dit altijd in te vullen. Na het invoeren hiervan is de transactie afgerond. Een bon bewaren is niet meer nodig.

    Bekijk onze pagina hoe werkt een tankpas?
  • Voor wie is de tankpas geschikt?
    De tankpas is geschikt voor iedereen die zakelijk een auto in gebruik heeft. Tankpas.nl richt zich met haar dienstverlening vooral op MKB en ZZP'ers. Wij bieden een tankpas met handige extra's die vooral door MKB en ZZP'ers gebruikt worden.
  • Wat kost de tankpas?
    Wij maken gebruik van vaste tarieven. Via deze link vindt u een overzicht van alle tarieven: Tarieven Tankpas.nl
  • Hoe kan ik tankpassen aanvragen?
    Tankpassen aanvragen via onze website is erg gemakkelijk. Lees hier alles over tankpassen aanvragen
  • Wat moet ik doen wanneer ik mijn tankpas ben verloren of deze gestolen is?
    Wanneer uw tankpas gestolen is of u bent deze verloren kunt u deze via uw online portal blokkeren. U logt in de portal in, vervolgens gaat u naar ‘Tankpassen’, u klikt op de desbetreffende tankpas en klikt op ‘beëindigen of vervangen’. U heeft nu uw tankpas geblokkeerd. Wilt u een nieuwe tankpas met dezelfde gegevens en pincode? Dan kunt u dit aangeven onder de einddatum door bij ‘nieuwe pas’ JA aan te vinken. De tankpas wordt nu vervangen.
  • Waar kan ik tanken met mijn tankpas?
    Uw tankpas wordt in Nederland bij elk tankstation van elk merk geaccepteerd, bij zowel bemande als onbemande tankstations. U kunt dus zelf bepalen waar u tankt, tankstations met hoge brandstofprijzen vermijden en u hoeft nooit om te rijden. U kunt via onze Locator zien waar u het goedkoopste kunt tanken bij u in de buurt.
    Voor meer informatie lees: Waar kan ik tanken met mijn tankpas?

    Heeft u een pas voor Europa dan maakt u buiten Nederland gebruik van het grootste netwerk dat op dit moment beschikbaar is. Bekijk de actuele informatie over onze Europese tankpas.
  • Ik krijg een nieuw kenteken, wat moet ik doen?
    U kunt via uw online portal uw huidige tankpas beëindigen en een nieuwe tankpas aanvragen. Een nieuwe tankpas aanvragen doet u onder het kopje ‘tankpassen’. Wij adviseren om uw huidige pas te beëindigen zodra u de nieuwe pas heeft ontvangen zodat u deze nog wel kunt gebruiken. Het beëindigen van uw tankpas doet u onder het kopje ‘tankpassen’, u klikt de desbetreffende pas aan, vervolgens klikt u op ‘beëindigen of vervangen’ en vult de einddatum in. Uw nieuwe tankpas dient u opnieuw aan te melden bij Yellowbrick en Tranzer.
  • Welke kant van de pas moet ik gebruiken als ik een EU-pas heb?
    Als u een EU-pas heeft dan heeft u een pasje met aan beide zijde een betaalstrip. Als u buiten Nederland gaat tanken dan dient u de bredere strip aan te bieden. Dit is de DKV-zijde. Als er een automaat is waarbij u moet swipen met uw tankpas dan houdt u de zijde waarmee u wilt afrekenen aan de linkerkant. Dus voor tanken in de EU houdt u de bredere zijde van de pas aan de linkerkant. Is er een betaalautomaat waarbij u de pas moet dippen dan houdt u de zijde naar boven waar EU op staat. De strip die aan de onderzijde zit wordt gelezen door de betaalautomaat.
  • Is de tankpas kenteken gebonden?
    Bij het afrekenen van brandstoffen of carwash is er geen check op uw kenteken. U kunt daarom meerdere voortuigen tanken of laden met 1 tankpas. Als u gebruik wilt maken van onze andere diensten zoals parkeren, Fit-To-Go en pechhulp dan is er wel een check op uw kenteken. U kunt voor deze diensten alleen gebruik maken met het voertuig waarvan het kenteken op de tankpas staat.
  • Zitten er limieten op de pas?
    Er zitten vaste limieten op de tankpas. De tankpas heeft een dag limiet van 250 euro en een weeklimiet van 500 euro. Mocht u dit willen aanpassen dan kunt u hiervoor een mail sturen naar info@tankpas.nl. Naar aanleiding van uw mail wordt er beoordeeld of wij het limiet op uw tankpas kunnen verhogen. Als u het limiet op een DKV-pas wilt aanpassen dan dienen wij hiervoor een nieuwe pas aan te vragen.
  • Mijn tankpas werkt niet, wat moet ik doen?
    Een aantal voorbeelden waardoor uw tankpas niet zou kunnen werken zijn: het limiet is bereikt, de tankpas is niet actief, u heeft bij een Europese tankpas de verkeerde zijde van de pas aangeboden, de desbetreffende dienst is niet geactiveerd op uw tankpas of het tankstation/carwash waar u heeft geprobeerd af te rekenen heeft een storing.
    Indien een tankpas defect is kan deze via de portal worden vervangen. Is er twijfel of is er een probleem met de tankpas dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zijn te bereiken via 088 - 110 5000 of per mail op info@tankpas.nl of u kunt ons een chat sturen. Wij zijn open tussen 08:00 uur en 17:00 uur.